30 september 2013

jag vet att dethär kommer att låta fånigt men ni förstår inte rikigt hur jag menar! Även om jag bara varit här i lite drygt 2 månader så har jag redan börjat uppskatta sjukt många saker som jag som har hemma i sverige! Jag uppskattar hur pass "sent jag börjar i skolan (oftast) och att jag kan åka tåg, buss till skolan och inte behöva sitta på den ständigt sena skolbussen. Jag uppskattar mitt rum hemma, min familj, träningarna och hur jag kan ta mig dit själv, hur mycket fritid jag har som jag aldrig tänkt på och framför allt självständigheten. Jag skriver inte det här för att jag har det dåligt eller så.... utan för att det bara plötsligt har kommit som en insikt! tänk hur bra jag har det hemma att jag kan ta mig in princip var jag vill med hjälp av SL hahaha... ja, jag skriver faktikst att jag saknar SL men att kunna ha möjligheten att åka hem från skolan innan jag ska till träningen även om man bara hinner vara hemma i 30 min vilken skillnad det gör eller att jag faktiskt kan åka till en kompis uten att behöva planera massa i föreväg så som kan du få skjuts dit eller kan hämta upp mig....
 
Jag har så mycket hemma som jag uppskattar som jag alldrig tänkt på, eller bara grejen att inte ha läxor i varje ämne varje dag!!! det är ju helt otroligt! aja nu har jag släppt löst mina flummiga tankar om tacksamhet så nu ska jag krypa till kojs och drömma fridfulla drömmar!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Minna

Kan endast säga samma sak Becca. Känns så instängt att inte kunna ta sig någonstans ^^ SL, trodde aldrig att jag skulle sakna det :)

2013-10-01 @ 23:01:55
Postat av: Morfar

Jag tycker inte att Dina tankar är flummiga - tvärtom mycket naturliga.Det är bara bra att skriva ner dem och att ventilera med andra.Mormor och jag följer Ditt USA-äventyr med spänning. Ha det fortsatt bra!

2013-10-02 @ 18:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0