Då var det söndag igen... eller måndag i Sverige :P

Japp det är oftast på söndagar som jag tar mig tid för att blogga för har ganska fullt upp annars. I helgen har jag varit i Utah staten under Idaho. Vi (Jag, Natalie(host-mum),Maddi,Kenzi och Meriden(sisters in age order)) hälsade på släktingar och mitten systern i den andra familjen Amelia blev baptised det är typ en blanding mellan dop och konfirmation som man kan välja att göra när man är 8 år gammal och då blir man en del av kyrkan.(http://www.lds.org/topics/baptism) ni kan läsa mer om det här på denna hemsidan och mer om religionen om ni undrar mer vad lds eller mormoner är för något eller vad det står för :) 
 
Det var en trevlig helg och jag träffade Natalies mamma (Sue) hennes syster Stacy, stacy´s man Martin (från Australien) Deras döttrar Ruth, Amelia och någnting mer... Vi kommer även åka tillbaka dit över thanksgiving om två veckor och då får ni lite bilder och sånt också! :D Om två veckor så får jag även mitt efterlängtade höstlov!! (thanksgiving-break) i en vecka sen är det tre veckor och sedan jullov!! Tänk vad tiden går fort. Vid jullovet har ju nästan halva året redan passerat!! Gud vad sjukt!!
Jag har även skrivit en låt som är lite om mina kännslor och tankar om året så här långt ska försöka spela in den och ladda up den under nästa vecka! :D 
 
Idag skrev jag även klart min uppsat i engelska som jag spenderat åskilliga timmar på! typ 8-10h vaför bryr jag mig om skolan när min år inte räknas tänker väll många då, jo för att jag är en ambisiös person och om jag bara skiter i saker så blir jag ännu mer stressad! Jag måste organisera up saker och ha koll vilket resulterer i att jag planerar tid för att göra läxor och plugga etc... vilket resultarar i bra betyg! Har som sagt A i allt utom 1 ämne! :D *stolt* Och jag är faktist riktigt nöjd med uppsatsen! tack för hjälpen mamma <3 Så det känns bra att kunna lämna in den nästa vecka! :D
 
Jag börjar bli sååå nervös inför mitt första meet på gympan (första tävlig) Igår var det exakt 1 månad kvar!!! Tävligen är den 7:de December och jag är jättenörvös! tänk er att ni hela ert liv eller åtmistonde sedan ni var typ 8 år tävlat i gympa i ett lag alltid haft andra som du kan lita på och har runt dig på tävligsgolvet nu för första gången i mitt liv kommer jag stp där helt ensam! :O om jag klantar mig så är det kört det finns ingen annan än jag som kan fixa till det eller hjälpa mig! floor känns ganska okej vault känns också hyftast okej (det är överslag liksom hur många gånger har jag inte tävlat på det!?) men jag är supernervös för beam!!!! :O jag har kört beam i ca. 2,5 månader jag kan inte göra mitt dismount än ( avhopp) som är hjula-hjula-salto (bakåtvolt). Jag sätter inte pirruetten varje gång och mitt mount (på-hopp) är jätte fult och klumpigt! fattar ni min oro?! Jag behöver ialla fall inte tävla bars på mitt första meet (barr) fast det fattas faktist bara tre moment så kan jag tävla bars på level 6 behöver min chip, baby giant på riktiga barren istället för i straps och fly-away så tror jag kommer kunna tävla barr innan jag åker hem! viket vore awsome!!! :D Sen nästa meet efter det i december som är i Boise (andra delan av Idaho) så åker vi i januari ner till nästa meet i LAS VEGAS!!! :D  
Jag har också börjat tänka på hur jag vill vill göra med gympan när jag kommer hem igen för jag känner att jag kommer ha tappat så mycket att trupp-gymnastiken (trampett och tumbling) och fristående jämfört med mitt lag kommer liksom vara sämst igen och behöva kämpa som en liten gris om mitt lag överhuvud taget finns kvar....(min lagkompisar alltså) sen så tycker jag ju faktist att AG är väldigt kul!! :) och det är kul och en utmaning att liksom jobba för sig själv man behöver inte bry som om det är någon som inte ger 100% och tvärt om det skadar bara  dom själva/mig själv och man har ju ett team som man tränar med och har kompisar och så som man stöttar och stöttas av också. Så har även funderat och haft tankarna på att kanske gå över till AG när jag kommer hem till Sverige igen då jag redan kommer att ha tränat och tävlat på en relativt hög nivå i ett år redan. Men vi får se ska försöka och att inte tänka på framtiden förmycket och fokusera på nu istället det andra för lösa sig senare i vår eller när jag kommer hem i sommar. 
 
Nu är kloackan halv 10 och som jag sagt tidigare så går jag och lägger mig så mycket tidigare här än hemma! Jag går oftast och lägger mig mellan 8-10 och hemma i Sverige mellan 10-12 så det är väll bra antar jag att jag får mera sömn. 
 
ps. om det är stavfel och sånt så beror det på att ända gången jag skriver på svenska är när jag bloggar eller chattar med mamma eller Ella min kompis i Oregon. Vi skypade idag och det kändes jättekonstigt att prata svenska igen det kändes liksom fel i munnen och jag lät jättekonstigt känndes det som! hihi har inte skypat med mamma och pappa på en månad så har inte pratat svenska alls på en månad. och sen blir det kompliserat om man tänker på engelska och försökar skriva på svenska... aja språk-problem. 
 
Natti natti eller god morgon... <3 
 

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Vilken grade är du i highschool? :)

Svar: Jag är junior så alltså year 11 eller näst sista :) på min skola sätter dom alla utbytesstudenter som juniors oavsatt ålder :)
Rebecca

2013-11-12 @ 14:56:12
URL: http://skydreamer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0