Det har faktiskt hänt någonting!!!

Nej jag har inte fått veta var jag ska :(
 
men jag har fått en mentor!! En Ef-mentor är en person som nydligen varit iväg på ett utbytesår i usa, han finns där för att jag och de andra som han är mentor för ska kunna ställa frågor som rör året som man inte kan fråga de på kontoret typ hur kändes det första dagen i skolan etc...  Min mentor heter Henrik Engqvist och det som är lite roligt var att han har varit på ett av de informationsmöten jag har varit på och dessutom så bor han typ 10 minuter från mig :P haha... inte för att jag har frågat men jag är ganska bra på att stalka folk på facebook. 
 
Dessutom så fick jag i tordags hem instruktionerna för hur man ska söka visum. Det verkar som det som är mest komplicerat men det löser sig nog men det första jag måste göra är att skaffa ett nytt pass för mitt går ut i i mars 2014 och man måste ha ett pass som för det första räcker under hela tiden man är där och dessutom 6 månader efter åt. Sen ska man fylla i en ansökan online och sedan fixa massa papper och boka tid på amerikanska ambassaden. På ambasaden så ska man på en intervju med typ två frågor men ändå man får inte ha med sig några elektoniska föremål(inte ens mobil) och man får inte ha med sig någon annan så man ska sitta där själv :S. 
 
Aja det löser sig. Jag slänger nog in ett till inlägg idag och skriver och lägger ut lite bilder efter som att det är påskafton idag :D
bild från google... :( 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0