EF-möte

Hej hallå! Idag har jag varit på ett EF-möte som jag just kom hem ifrån :) (hihi jag gillar att göra smileysar :D) 
Det var ett möte med två som jobbar på kontoret och 4 "returnees" "gammla ef-studenter (som kom hem i sommras) och massor av föräldrar och "barn". 
 
 
 
Det vart ett ganska bra möte tyckte jag! om jag jämför med det jag var på i höstast så var det här MYCKET bättre! Nu pratade studenterna mer och flikade in och mean fick höra mer personligt om deras äventyr och dessutom så var det många (även jag) som hade samlat på sig konkreta fågor som ställdes som fick bra svar :) det vart t.ex. en lång diskution om droger, alkohol och tobak vilket kändes lite onödigt för min del, jag känner bara det medans du är där håll dig borta från sånt, det snackades även om betyg i skolan att det förväntades att man skulle göra sitt bästa av värdfamiljen och att om man bara fick C i alla ämnen så skämdes de över en och det förväntades att man skulle ha runt A och B i flera ämnen (allt under C i usa är som F i Sverige) så C är alltså svenska E eller Godkänt. Men sen var det snack om Mat och hur de anpassade sig till den anorlunda sättet att se på mat och kost och även lite om Mode/kläder att man förmodligen kommer byta stil en del medan man är i Usa t.ex så berättade en av dem att första dagen i skolan så hade hon haft jeans-shorts med högtskuren midja, en instoppad blus och ett ganska stort halsband och då var hon JÄTTEuppklädd jämfört med amerikanerna som hade mjukis-shorts och en vanlig T-shirt så det vart ju lite fel då men men hon överlevde ändå ;) 
 
Åhh jag blir så peppad av allt sånt här och är jättetaggad in för lägret i katrineholm i April :D 
 
Idag fick jag även reda på det planerade avresedatumet (efter som jag ska på campet innan) så kommer jag nog åka 23-24 Juli alltså ganska tidigt :D 
 
åhh vad jag är taggad!!!!!!!! men nu ska jag tagga ner lite och försöka sova för att orka gå upp imorgon och åka till skolan som börjar 8:30 med idrott :( *Suck*( jag gillar sport men inte skolidrotten) :( 
 
Aja godnatt på er <3 
 
snart är det vår!!! åhh längtar börjar bli trött på vintern nu.... tog detn här bliden förra våren i april :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0