60-frågor

1. Hur gammal är du? 15 i hela 3 dagar till ;) 

 

2. Hur gammal känner du dig? 16 efter som jag alltid gått i samma klass som 96-orna i skolan så känns det som om jag också är det :) 

 

3. Vad har du gjort i dag? varit i skolan och haft histora och sång, tränat i 3 timmar och spelat gitarr och sjungit hemma 

4. Vilken film såg du senast?  Pitch Perfect 

 

6. är du besatt av någonting? nja inte vad jag vet, eller kanske av att träna och min dator ;) 

7. Är du rädd för blod? nej men för sprutor osv.. så sputor och blodprov är inte så mysigt.

 8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Jag ligger och slappar i min säng i ett hyfsat städat rum  med vita tapeter, grön matta och lysande lampa... haha bra beskrivning 

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?  nej bara två Olof Palme och Göran Persson 

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? nepp jag erkänner att jag inte är så smart ;) 

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? jag vet inte det är väldigt blandat men har väll ganska mycket svarta linnen,under kläder och träningskläder så svart säger vi väll då men tro inte att jag är typ emo eller nåt för det är jag långt ifrån :)

12. När vaknade du i dag?  odentligt typ  06:30

13. Vilken är din favorithögtid? JULEN!! 

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? I Usa under utbytesåret :D

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? den lilla stugen i skogen i Polen som vi var på semester i 2011

16. Hur vill du tillbringa din pension? ingen aning passa barnbarn kanske 

17. Vad lyssnar du på just nu? tystnaden

18. Har du någon gång brutit ett ben? Jag bröt armen 2007/2008 sen har jag haft andra skador som inte har ineburit bruna ben 

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? mjölk, flingor,pasta, smör, köttbullar 

20. Vem är din favoritkändis? svår fråga men jag tycker om den australensiska skådespelerskan Marny Kennedy 

21. Vad är du på för humör just nu?  Glad men väldigt tröt

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa och Asien 

23. Snarkar du? Nej.

24. Vilka yrken har du provat på?  Jag her prao:at på dagis och på coop men annars inga....
25. Hur går du helst klädd? Jeans, linne/tröja, converse 

26. Vilket stjärntecken är du född i? Vattumanen 

27. Vilket är ditt favoritgodis? Vet inte 

28. Vad sa du senast? Godnatt till mamma

29. Vilket var (är) ditt bästa ämne i skolan? vet inte men roligast är nog dansen, teatern och sången :) 

30. Vad har du på dig just nu? ONEPIECE!!! mys.

31. Vilken är din favoritaffär?  jag är verkligen inte bra på det här men jag vet inte

32. Vad har du för storlek i kläder? xs/s 34/36
33. Vad har du i dina fickor? Ingenting 

34. Vad köpte du senast? en klubba

35. Hur många gånger har du flyttat? Aldrig  

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? en mobil, mamma och tändare

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? morgon om jag får lägga mig i tid :)

38. Senaste filmen du såg på bio? Ego

39. Har du blivit sydd någon gång? Hehe... typ 3-4 gånger i huvudet och sen opereade jag min ar när jag bröt den.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Ja, men när jag var yngre/liten

41. Vad åt du till frukost? yougurt

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Jag var 5år skulle snart fylla 6 gick i förberedelseklass helt ovetades om omvärden lekte och mådde bra i min lilla värld

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? haha får inte äns övningsköra än :P

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? ?

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På en stol brevid sängen

46. Vad var det sista du åt?  Chips.... vad det är fredagkväll ;) 

47. Vem är världens vackraste kvinna? no idea!

48. Är du blyg? Lite när jag träffar nya personer men börjar bli mer utåtriktad

49. Vilken var den sista konserten du var på? hehe.... jag går inte på konserer

50. Vad heter du i andra namn? Brittzi, Maria

51. Har du varit med om en bilolycka? nej 

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Ja, det är klart 

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Gymnastik, dans, gym, ridning, friidrott och skridskor

54. Har du några husdjur? En undulat som heter Fanny

55. Vill du gifta dig? Om jag träffar den rätte så Ja 

56. Var växte dina föräldrar upp? Pappa i Viksjö i Stockholm och Mamma i Bärlinge i Uppsala

57. Har du någon gång ringt polisen?  Nej

58. Har du svenskt ursprung? Japp är ca. 8 generationer Svensk sen kom det en dansk...

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Inte som alla säger men vissa kallar mig för Becca

60. Vilka är dina största svagheter? Vet inte men delvis mitt självförtroende...


tagen från isabelle´s blogg :) hon ska också till USA 2013/14 så kolla in hennes blogg, den är grym!   http://issasfoto.devote.se/ 

 

Hehe... som ni märker har jag lagt upp en del fåge-inlägg men massa frågor som det här men det är för att ni ska få veta vem jag är och lära känna mig inför att ni ska kunna följa mitt år :) 


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Hej! Tack för komplimangen om min blogg! Värmde :) Kul att du också gorde listan :)

2013-02-10 @ 19:07:26
URL: http://agirlacrossthesea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0