Julen närmar sig i stormsteg...

och det är snart 5 månader i USA. Mitt år börjar närma sig sin mitten. På ett sätt känns det som att jag nyss kom hit! men på andra sätt känns det som om jag har varit här för alltid. Livet rullar på. Jag har haft en del hemlängtan denna vecka och om du är någon som ska åka ett annat år så vill jag bara säga det att det är inte så många utbytesstudenter som skriver så mycket om hemlängtan på sina bloggar och andledningen till varför eller i alla fall varför jag inte skriver om det så ofta är för att jag försöker tänka bort den så mycket som möjligt och inte tänka på att den finns... Men det gör den! Men det är väldingt mycket bergodalbana över det hela för ena degen kan du känna att åhh jag vill adrig åka hem medan nästa så längtar du efter allt där hemma både kramar från mamma och pappa till din egen säng! till saker som man inte ens tänker på som en sak som jag sakner en hel del är något så enkelt som att sitta på tåget till skolan eller att ta bussen till träningen! hemlängtan är en del av året som är väldigt individuel. det är inget man går runt och pratar om och oftast när man har hemlängtan är det inte ens någon annan som vet om det eller märker något på en för man döljer det så gott man kan. 
nog om hemlängtan...
 
Det börjar närma sig jul!! Det är fredag den 13 december idag Lucia som då inte fiaras här man jag firade lite för mig själv och kollade på lucia-tåget på svtplay.se hela morgonen  innan jag gick till skolan och åt en pepparkaka. för som jag skrev förut så var jag ju på ikea när vi var i utah. Då köpte jag pepparkaksdeg och i onsdags var det pepparkaksbak... :D 
 
pepparkakor... mums!<3 
 
Sen klädde vi även julgranen i onsdags och julpyntade så det var mysigt och kom faktiskt ihåg att ta fram kameran ;) och här kommer några av bilderna vi tog :P 
 
 
millie in her favourite spot... infront of the hea
and we found a dalahäst to pu in the tree :) 
don´t look at my retard smile :P 
finnished!
tada!
 
det var allt för nu... ska gå och lägga mig och läsa lite innan jag ska sova läser en bok som heter insurgent och är bok nummer 2 en en serie som heter divergent som kommer ut på bio i mars!!! :D jag vet mamma och mormor nu är ni stolt, REBECCA LÄSER BÖCKER : ) Jag läste ut ettan på exakt en vecka och det säger något om boken för er som känner mig vet att jag inte läser! :P 
 
natti natti <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0