En vecka och 2 dagar hos Familjen Burr :)

Hejsanhoppsan allihopa! :D Dagarna rullar på här borta. Jag har det bra och har faktiskt inte någon större hemlängtan :D Jag spenderar mina dagar mest med att träna gympa eller vara med familjen :) Idag har jag någon sorts kyrk-aktivitet också då man ska baka någon dessert och ta med sig den och receptet (tror jag ska göra kladdkaka igen :P )
 
Jag tror inte att jag har berättat om det än men jag var som sagt i kyrkan i söndags. I TRE TIMMAR! fast det var 1h och 1 kvart sitta och lyssna på människor som babblade och sjunga psalmer sen gick jag till en annan grupp med ungdommar killar och tjejer i åldern 16-17år tror vi var ca.10 stycken där snakade en kvinna om hur viktigt det var att gifta sig i ung ålder och att man ska gifta sig för att skapa en familj! lite andra tankar en jag har men vi är alla olika! sen gick jag till en grupp med bara tjejer 12-17år (Young women) som är typ kyrkgruppen för unga kvinnor. jag vet inte riktigt vad vi gjorde där jag satt på en stol olika tjejer gick fram och sa olika saker och vi sjöng för 3 som fyllt år. Sen gick jag till en grupp med bara tjejer 16-17år och så var det en tant som pratade om att man inte ska ha sex innan äktenskapet och vi läste texter om att man inte ska synda typ. Och hon pratade om att det finns människor som har det jobbigt med att de är homosexuella men att det inte är våran uppgift att döma det gör gud, vi ska bara älska dom som dom är! Kom ihåg att detta är inte mina värderingar utan mormonernas. Det var inte superkul men det var lite intressant! 
 
Sen gympan då. 
 
Jag har som jag skrev tidigar börjat träna med elit-laget nu. Det är tjejer från level 3 - level 10 
  
 
 
 
så tjejerna i laget är på ganska olika nivå men jag får oftast köra med dom bättre (hehe... fast jag kör inte barr... än)
detta är en barr om ni inte visste det :) 
 
sen körde jag bom första gången seriöst idag, tidigare har jag bara lekt på bommen hemma i järfälla en idag hjulade jag på den höga bommen och jag satte det på 2:a försöket!! hihi.. fett stolt! 
och här har vi då bommen
 
Jag körde även bord idag eller vault som dom kallar det här. Jag körde bara överslag (dvs. typ hadvolt över) det var annorlunda för man ska ha en helt annan teknik när man kör med stratumbräda/springbord istället för trampett . Men jag gjorde det i alla fall och en tjej sa till och med "she is pro on vault and she runs really good" *stolt* 
och detta är bordet/vault
 
Jag körde även tumbling idag också fast det är inte riktigt tumblig det kalls rod floor och ser ut så här:

url.bmp

(den långa blåa med vita stäck och gul matta) fast vi har en grop istället för mattan 

 detta är en bild från Idaho elite gymnastics gymmet. 
 
Om ni undrar hur jag kan hinna med så mycket på en träning så är det för att den är 4 timmar lång! och vi joggar en halv timme innan vi börjar med styrka och stretch i typ 1 timme och sen redskap!! Jag kommer nog inte bli fet och gå upp dom 10 kilona som alla pratar om att det går upp under ett utbytesår jag kommer snarare bli mer fit! 
 
ja det vart ganska mycket gympa i detta inlägg med levt med det för det är en stor del att mitt liv. 
 
hejdå! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0