Vart tog tiden vägen?

För ungefär ett år sedan satt jag hemma i Sverige medveten om att om ca.250 dagar så skulle jag ge mig iväg på mitt livs äventyr jag var ganska nervös men samtidigt kändes det som att det var så långt kvar så jag behövde inte oroa mig så mycket än. Jag förberede mig genom att läsa andra utbytesstudenters bloggar, men jag vart lite fundersam och besviken för dom skrev så sällan! Typ ett inlägg i veckan eller till och med i ett i månaden! Jag fattade inte varför dom inte berättade och bloggade mer?! 
 
...Nu förstår jag precis varför! Det finns ju ingen tid!! Och det händer inte så mycket speciella grejer även om många saker är ganska coola. Jag ska försöka beskriva en vanlig vecka /veckodag så kanske ni lite bättre förstår vad jag menar (fast ni kommer inte riktigt fatta det ändå om ni inte varit med om det ;) )
 
Måndag:
06.00 klockan ringer och det är dags att gå upp
06.30 familje-aktivitet (högläsning av "the book of mormons" typ som bibeln)
07.00 äta frukost, fixa lunch box, göra mig redo helt enkelt
07.55 gå ut för att vänta på skolbussen som för övrigt ALLTID är sen! det gången han var mest i tid var 10 min sent.
08.35 skola
15.35 skolan slutar dags att gå ut till Madi och Lexa ( min älsta-värdsyster och en annan tjej på gympan) för att få skjuts av lexas mamma från skolan till träningen 
16.00 Gympa träning
20.00 träningen är slut ( ja, den är 4h) dags att åka hem
20.30 hemma och dags att äta middag, duscha och göra eventuella akuta läxor)
21.30 Godnatt!!!
 
Så här ser dagarna ut Måndag, tordag och fredag 
 
sen tisdag onsdag så är det:
 
Tisdag/onsdag
06.00 klockan ringer och det är dags att gå upp
06.30 familje-aktivitet (högläsning av "the book of mormons" typ som bibeln)
07.00 äta frukost, fixa lunch box, göra mig redo helt enkelt
07.55 gå ut för att vänta på skolbussen som för övrigt ALLTID är sen! det gången han var mest i tid var 10 min sent.
08.35 skola
15.35 skolan slutar dags att gå ut till bussen för att åka hem
16.00 Hemma dags att göra läxor
18.00 middag 
19.00 young womens ( kyrk-aktivitet som är oftast rolig!) bara tidagar på onsdagar förtsätta plugga
20.00 gå/åka hem beroede på var vi varit och sen fixa innan det är dags att gå och lägga sig
21.00 Godnatt!!!
 
 
Förstår ni nu varför jag inte har tid att blogga hela tiden, jag har liksom ganska fullt upp och nu är klockan strax 21.30 och jag är helt slut och kommer somna på typ 10 minuter! 
 
Skolan går bra. Jag har bytt några klasser så har nu algebra 1 istället för 2 det är ganska lätt :D så hoppas på relativt bar betyg! fick faktiskt 54/54 rätt på första läxan så A än så läge! BRA START :D sen bytte jag gitarr mot spanska det var för att gitarr var alldeles för lätt och jag kände att jag inte skulle funka alls med den läraren. och det vart spanska för det fanns inte så mycket att välja på praktiskt taget typ spaska, franska eller astrologi! 
Sen fick jag byta PE (idrott) mot Athletic weights vet inte riktigt varför men det känns bra än så länge det är typ som gym så vi gymmar och kör med vikter på sin egen nivå typ hehe.. det är lite roligt för det är bara 7 tjejer 3 från XC ( cross contrey/ långdistans löpning) , 2 från softball 1 som jag inte har någon aning om det ser inte ut som hon brukar träna och sen jag. Jag har kört med softball tjejerna och vet ni vad en av dom sa?! "My goal this semester is to be as stong as you are" hahaha... då vart man lite stolt :D sen hade jag ett prov igår i anatomy and physiology. Det var 50 frågor men det kändes som att det gick bra och om det inte gjorde det så kan man göra omprov och lyckas skriva A på det nästa gång så det är chill gillar verkligen den läraren Mrs. Richet tror jag det är jätte svårt att komma ihåg vad lärarna heter speciellt när det är efternamn! Vet 4 eller 5 av 8 Har mrs.Megham i engelska Mrs. Blackburn i Adv. Womens Chior (min favvo klass) Mrs. Richet i Anatomy and Physiology Mr. Coffman i Drama 2.
 
I kören det är fett coolt we ska sjunga på nötknäpparen (baletten) det är fett coolt!!
 
På gympan går det också bra :) Jag har listat ut att det är level 6 som jag kommer att tävla på (men inte barr) Vi har fått en ny choch också från Rumänien Reluca tror jag hon heter men hon kalls lu hade lite problem med henne i början men det böjar bli bättre sen tror jag haon börjar gilla mig mer ;) så det hjälper ju belv lite stolt idag när hin sa "you are the hardest working person I ever meet" *stolt* så de andra chocherna är Candy, Jay och Yuliya. och Yuliya är från ryssland och är huvud choch! hon är ganska cool och kör tubling själv!
 
 
  så det här är min choach  ( hehe... vet inte on det stavas med a eller inte) 
 
Tror inte jag har så mycket mer att säga om ni underar något släng in en kommentar, skicka ett meddelande på fb eller maila mig :) 
 
Ha det bra! hoppas det var kul att läsa min "uppsats" och godnatt!/ godmorgon!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0