Tredje gången gillt.

Nu är det tredje gången som jag börjar på det här inlägget.... 
 
Jag började redan fredag morgon att skriva ett inlägg. men så behövde jag gå till skolan men hade börjat på mobilen under advisory som förövrigt betyder att varje fredag så går vi till en lärare efter 2:nd houroch dom som har D eller F i något ämne får en liten lapp och blir skickade till den läraren som har det ämnet och får ha en 30 eller om det är 40 min lektion då dom får sitta och jobba med vad dom behöver för att förbättra sitt betyg. Och dom som har bra betyg A,B, C får en extra lång lunch (ca. 1 timme). Jag har aldrig behöva gå till någon advisory calss då jag har 1 B i Us- history och resten A. Men i alla fall 
 
Så på lång lunchen i fredags åt jag faktiskt lunch i skolan annars brukar jag gå/åka med någon kompis och äta någon annan stans :) Men i fredags så åt jag alltså i skolan men några kompisar. Och efter att vi hade ätit så åkte vi hem till en kompis och spelade "bad man" som alltså är badminton. dom andra var jättedåliga men det var kul ändå :P Sen åkte vi tillbaka till skolan igen. 
 
Efter skolan hade jag träning vilket visade sig bli en jättedålig träning... det börjde med att jag fick ett rip på uppvärmnings styrkan och ja det är typ 1,5h uppvärmning och styrka i början innan träningen börjar och sen täning och sen styrka och strech igen... så efter uppvärmingen så gick vi till beam. Och dom tycker att jag ska köra hjula-hjula bakåtvolt som dismount (avhopp/auslut) på min beam
routin vilket jag tycker är jätte svårt och jätteläskigt så jag sa typ att det här finkar inte jag kan inte göra det här och då tolkade tydligen min tränre det som att jag gnällde och inte ens försökte. Men jag försökte gång på gång på gång... tills jag fick näsblod och var tvungen att vila en liten stund för det ville liksom inte sluta blöda. Sen jag vet inte om det var bara jag. Men jag tror att det var en kombination av att vi båda hade en dålig dag så sen sa hon åt mig när vi var på tumblig att jag skulle droppa min atittyd då jag sagt "yes, i know" och suckat efter att hon gav mig en corection. Så det var väll ingen höjdar träning precis. 
 
men å andra sidan hade jag en bra träning i torsdags då vi var på bars och fristående hela träningen. Jag körde två nya övningar i strapbars :) Och strapbars är en barr då man sätter fast händerna i räcket och gör trix typ så här:

girlsbig100900.jpg

och ja det är en bild från google...

Jag körde baby giants och free hip circuls (det som första och tredje tjejen kör :) tjej nummer två kör giant. 

 
 
Sen igår (lördag) så gjorde jag typ ingeting på hela dagen... för att sedan följa med familjen en liten stund till kyrkans chilli cook off... sen fick jag skjuts av min värdpappa till dr.slaugher´s house of terror där jag mötte upp tre "kompisar" jag säger "kompisar" för jag vet inte riktigt om jag kan kalla det kompisar när man träffats typ två gånger... men i alla fall förhoppningsvis några som kommer bli bättre kompisar.  I alla fall dr.slaugher´s house of terror är typ ett sökhus gånger 100 mycket värre! och man är inne och går typ 45 min. det var jätteläskigt och alla tre (1 gick hem innan vi kom in för hon mådde inte bra) skrek som små grisar och jag typ dog under sista delen då vi vart jagade av ett monster med motorsåg!!! kan lägga upp några bilder jag tog senare från mobilen. Sen åkte vi hem till min kompis hus gjorde amerikanska pannkakor och varm choklad och tittade på en "skräck-film" som inte var läskig men jonny depp. Innan jag fick skjuts hem och gick och lade mig. 
 
Idag ha jag haft en tråkdag! Jag var i kyrkan först från 9-12 för att sedan gå hem och börja plugga på en gång. Hade en uppgift som ska in imorgon som jag glömt bort! Så har jobbat med den i 4 timmar!!!!! och nu är jag äntligen klar! nu behöver jag egentligen läsa ett kapitel i us history för jag har ett quiz imorgon så får väll ta tag i det också snart! 
 
Nu fick ni ett långt inlägg! ska försöka få tid att skriva ett under nästa vecka också. 
 
Ha det så bra så hörs vi! 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det låter som om du haft en omtumlande vecka med både rips, varierande träning, monster med motorsåg och kyrkobesök! Tur att det blev lite pannkakor och varm choklad emellan! Kram på dig bästa tjejen!

2013-10-28 @ 07:02:52
Postat av: mormor

Gympatjejen vår!Livet gör sina krumsprång ibland,det vill sig inte alltidpå en gång, fast man själv vill.Nästa träning går bättre,eller nästa!Jag har varit på målargrupp i dag-det bidde ingenting-men fikat var gott och pratet glatt!Ella har öroninflammation så morfar och jag har varit där och barnvaktat bl.a.spelat Monopol.Rediga Du, hade städat upp i monopolboxen med små egengjorda lådor för hus och hotell samt räknat ut hur mycket pengar Banken ägde!Kommer Du ihåg det?- Novembervädret är grått och vått och mörkt så vi har börjat tända våra ljus.Tänder ni också mysljus i Idaho eller är det inte tillräckligt mörkt? Kramar om Dig! mormor och morfar

Svar: Hej, jo jag vet det blir bättre man har sina svakor och dåliga dagar ibland man det har varit bra träningar hela förra veckan! :D Synd att Ella är sjuk och hoppas hon mår bättre snart! Jag kommer inte alls ihåg att jag sorterat någon monopol box men aja varsågod ;) Och jo då det är mycket mörkt och höstigt har även snöat 4 gånger så det är absolut höst och nästan vinter! tyvärr tänder vi inte dirket ljus men det borde vi börja med det höjer ju mysfaktorn enormt! Men vi får se... tycker att ljus tillhör julen ganska mycket och innan jag kan börja ladda up för jul så firar man ju thanksgiving här så ska se fram emot det och ett härligt efterlängtat höstlov om två veckor!
Rebecca

2013-11-05 @ 17:22:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0