Dresscode

OMG!  jag hittade dress-coden för min skola:

As a matter of safety and security in the school, hats, hoods, headbands,
bandanas, sunglasses, and other clothing that may obscures one's identity
or be considered gang-affiliated are not to be worn inside the building.


All students should be modestly dressed. Shorts or skirts that do not reach
to students’ extended fingertips, halters or tank tops that are less than
three fingers’ width wide, bare midriffs or shoulders, underwear showing,
or clothing with obscene writing or pictures or sexual references, or that
promotes illicit/illegal activities or substances is not appropriate.
Students whose appearance detracts from the learning atmosphere of the
school will be asked to leave school until the problem is resolved.

Asså jag kommer inte få ha på mig ett linne i skolan!! det är ju sjukt! (man får inte visa bara axlar) vad sjutton är det för regler egentilgen?? vad tror dom kommer hända om någon ser min axen eller mitt bh-band?? 

Aa men vi får väll se hur det blir, just nu känns det väll inte så där toppen! (framför allt efter som att jag aldrig andvänder t-shirts) men ens klädstil och så lär väll förändras.

Men något som verar bra är att jag inte verkar börja för ens 8:45 :) det är jättesent om man jämför med vissa andra highschools! 

the knights from hillcrest high school! 

 

 


Kommentarer
Postat av: Isabelle Törsleff

Du får ha linne, det måste bara vara ett linne med breda axelband (tre fingrar).

Jag vill veta dresscode för min skola också, måste fråga min host mom :)

Svar: vet inte för det står att man inte får ha bare midriffs or shoulders men kanske :D men har du kollat noga på hemsidan? jag hittade först inte den men den fans i student handbook :)
Rebecca

2013-05-23 @ 17:15:40
URL: http://agirlacrossthesea.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jag är tveksam för det står att man inte får ha "bare midriffs or shoulders" men kanske :)

2013-05-23 @ 17:33:15
Postat av: Isabelle Törsleff

Ok. Jag kan inte kolla för att jag kommer inte åt skolans hemsida.

2013-05-23 @ 18:19:24
URL: http://agirlacrossthesea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0