...

Hej! sorry om jag inte har skrivit något mer om familjen eller min placering eller så men det är oklart hur det blir. Jag kollade ju självklart upp familjens adress, skolan, och alla familjemedlemar + min ICE (lokala områdesrepensentant) och då märkte jag något som gjorde att jag vart väldigt fundersam. Min värdmamma i välkomst familjen är också Svensk :O hon kommer från Västerås och pratar Svenska. Jag vart ganska besviken när jag såg det och ni kanske tycker att jag är otacksam nu när jag fått min placering som jag väntat på i så länge men för mig känns det jätte konstigt att hon kommer från Sverige.... 
 
Jag ringde därför och pratade med Camilla på EF-kontoret i Sverige och berättade det. och berättade att jag tyckte att det känndes lite konstigt att bo med någon som kommer från samma land som jag och redan vet allt om Sverige och den svenska kulturen etc... även om det är en välkomstfamilj dvs. att jag inte kommer bo där hela året. Men Camilla sa också att hon tyckte att det lät märkligt så hon skulle kolla upp det med sina kollegor både i Sverige och i USA i början av nästa vecka så de skulle ringa tillbaka och se hur vi skulle gå vidare med det eller om det fanns någon baktanke eller liknade. 
 
Jag har därför bestämt mig för att inte ta någon kontakt med min ICE eller Välkomstfamilj  för ens jag får reda på mer ifall att det skulle vara så att de börjar om med familjsökning eller om de kommer fram till något annat men det känns bäst att inte ta kontakt med någon innan jag vet att allt är 100% slutfört 
 
Bonneville District 93 Unveils Teacher Pay for Perfomance Plan
här är ialla fall en bild på skolan: Hillcrest highschool
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0