Så jäkla trött på EF....

Ja, jag är jätte trött och nästan förbannad på EF just nu, Det var nästan 2 veckor sedan de ringde och sa att de hade hittat en välkomstfamilj (arrivalfamily). Då när dom ringde sa dom att jag var tvungen att godkänna så fort som möjligt ifall att jag var intresserad av dubble placement. Så jag gick in samma dag och godkände. EF sa då att jag borde få mer info innom max en vecka (detta var en tisadag så då hoppades jag ju att de skulle ringa innan fredag men nepp de gjorde de inte.... så då tänkte jag okej men efter helgen då om det kommit in under helgen när de inte jobbar på Stockholms-kontort, men nepp ingen ting i måndags.... på tisdag kväll börjde jag undra för då hade det gått en vecka och ingen hade ringt så då ringde jag i tisdags kväll och frågade varför de dröjde. Denna gång sa hon att det är skolan som tar tid på sig att skicka papprena till us-department som måste skicka papprena till boston kontoret som sen ska skicka dem till Stockholms kontort och sen till mig men att de skulle nog ringa innan fredag... men nu är det fredag, kontoret har stängt och ingen har  ringt :( och ingen info på MyEf hemsidan. 
 
Det känns som om EF ger mig falska förhoppningar gång på gång, och ja jag fattar att dom inte kan styra över när papprena kommer eller när familjer anmäler sig. Men det var nästan bättre att inte veta något alls än att veta att något händer och allt är på G men inte få veta mer....... :( Det hade varit bätrre om dom hade sagt efter att du har godkännt så kan det dröja innan det kommer mer info eller något så man var beredd och inte behövde gå runt och hoppas massa...
 
Sen känns det inte precis bättre när min kompis skriver till mig att hon fått sin familj idag, och missförstå mig inte jag är JÄTTE GLAD för hennes skull men jag blir samtidigt jätte avundsjuk och bara hoppas på att jag i alla fall får mer info och veta vart jag ska innan preparation weekend för då kommer man ju prata så mycket med andra studenter och då vore det jätteskönt och kunna svara på vart man ska!!!! :D
 
 
åhh nu hoppas jag verkligen att jag får mer info innan nästa fredag annars kommer jag typ vara ledsen och arg på riktigt, och det vill jag inte vara på prep. weekend!  
 
 
hur som helst trevlig helg i alla fall <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0